Uwaga! Zapisując się na listę zgadzasz się z jej regulaminem.
Start Cms
Lekki i prosty cms bez bazy mysql (oparty na sqlite) idealnie nadający się do niewielkich stron firmowych, lub jako cms na zaplecze pozycjonerskie. System został tak zbudowany, by możliwie w szybki i elastyczny sposób można było go zintegrować z licznymi darmowymi skórkami (templates) dostępnymi w Internecie.
Auto Start Cms
Oparty na Start Cms-ie system generowania stron, w tym również stron tematycznych. Działa wg. zasady uruchom i zapomnij.
Pomoc
NOWA STRONA
Dodajemy nową podstronę w serwisie.
Tytuł: tytuł strony - będzie się wyświetlał m.in w wynikach wyszukiwarki.
Keywords: - słowa kluczowe - widoczne jedynie w źródle strony, ważne dla niektórych wyszukiwarek
Description: opis strony - ważny element wyświetlający się na liście wyników wyszukiwania pod tytułem strony. Powinien zachęcać do kliknięcia i odwiedzin serwisu.
Treść: właściwa treść strony. Do formatowania tekstu, oraz dodawania do niego zdjęć, można używać edytorka.
Tagi: wyświetlają się na stronie, opisują słowa, frazy, kojarzące się z treścią/tematyką stron. Są jednocześnie linkami prowadzącymi do listy podstron serwisu z nimi związanych.
Kategorie: kategorie tematyczne serwisu. Tutaj możemy dodawaną stronę podporządkować do odpowiedniej kategorii.
Widoczność: możemy daną podstronę ukryć - nie będzie widoczna.
Kiedy opublikować: w to pole możemy wpisać datę w formacie rok-miesiąc-dzień (RRRR-MM-DD). Podstrona stanie się widoczna dopiero po upłynięciu wpisanej daty. (Jednocześnie opcja "widoczność musi być ustawiona na tak")
komentarze - pod aktualnie otwartą stroną wyświetlają się dodane do niej komentarze, zarówno aktywne, jak i oczekujące na zatwierdzenie.
czerwony krzyżyk: usunięcie danej podstrony. Po zaznaczeniu odpowiedniego checkboxa i przycisku "usuń" możemy usuwać kilka stron jednocześnie.
generuj-ping/sitemap: Po dodaniu nowej strony warto użyć tej opcji w celu wygenerowania nowej mapy strony (format html i xml), i pingowania, co znacznie przyspieszy indeksowanie nowych stron przez wyszukiwarkę google.
KATEGORIE
Możliwość dodawania, edycji, usuwania kategorii występujących w serwisie.
Strona główna, kategorie, tagi i podstrony posiadają swoje osobne tytuły.
Description i keywords jest osobne dla strony głównej, oraz podstron. Kategorie i tagi posiadają puste keywords i description.
System posiada dwa tryby pracy:
1. Na stronie głównej wyświetlają się skróty do określonej ilości ostatnio dodanych podstron.
2. Na stronie głównej znajduje się podstrona o id=1.
W tym wypadku należy w administracji tą podstronę ukryć (opcja "widoczność: nie").
KOMENTARZE
W tym miejscu widzimy wszystkie komentarze znajdujące się na stronie, zarówno aktywne, jak i te nie zatwierdzone.
Możemy ja zatwierdzać, edytować, oraz usuwać. Komentarze przyporządkowane do poszczególnych stron widać równiez pod każdą z nich.
Instalacja i konfiguracja:
Po wgraniu plików na serwer, należy wyedytować plik config.php
$domena = wpisujemy cały adres domeny na której instalujemy system, przykładowo http://www.startcms.webd.pl/
$title = wpisujemy tytuł dla strony głównej
$ileNow= wpisujemy ilość podstron jaka ma się wyświetlać na stronie głównej w trybie wyświetlania nowości
$ileRss= wpisujemy ilość stron które maja się pojawić w kanale rss
$email= wpisujemy adres e-mail na który będą przychodziły wiadomości z formularza kontaktowego.
$haslo= wpisujemy hasło do panelu administracji (adres: naszadomena/admin)
$kontaktid= wpisujemy id strony na której ma się wyświetlić formularz kontaktowy.
$tekstTag= przedrostek dla tytułu stron tagów
$tekstKat=przedrostek dla tytułu stron kategorii
$descriptionDef=opis description dla strony głównej
$keywordsDef= słowa kluczowe keywords dla strony głównej
Konfiguracja dodawania zdjęć przez edytor
Otwieramy adres nazwadomeny.pl/uploads/mypath.php
Wyświetli się strona z której kopiujemy to co znajduje się pod YOUR ROOTPATH IS:
Wklejamy to do pliku: ckeditor->plugins->pgrfilemanager->myconfig.php
odszukujemy linijkę PGRFileManagerConfig i pomiędzy apostrofami wklejamy to co zostało skopiowane.
Po skończeniu plik mypath.php kasujemy.
Edycja szablonu
Integracja cms z nowym szablonem polega na includowaniu 1 pliku i dodaniu w odpowiednie miejsca funkcji php.
Na samej górze szablonu includujemy plik c2.php.
Funkcje jakich moźna użyć:
title() - tytuł (title) strony;
keywords() - słowa kluczowe strony;
description() - opis strony;
tresc0() - treść dla podstron (użycie tylko wraz z funkcją tresc2() )
tresc2() - teść strony używamy gdy strona główna posiada stałą treść (bez wyświetlania skrótu nowo dodanych stron, użycie tylko wraz z funkcją tresc0() );
tresc() - treść strony - na stronie głównej wyświetla skrót kilku nowo dodanych stron, oraz treść na podstronach;
szukaj() - wyświetla wynik wyszukiwania;
TagiWynik() - wyświetla strony przyporządkowane do danego tagu;
kontakt() - wyświetla formularz kontaktowy;
katWynik() - wyświetla strony przyporządkowane do danej kategorii;
kat() - wyświetla listę kategorii;
menu() - wyświetla listę stron;
TagiWysw() - wyświetla listę tagów;
Konfiguracja z Publikerem:
Dodaj precla XML-RPC :
Adres URL: adres domeny głównej precla
Login: admin
hasło: hasło jakie jest ustawione w Start Cmsie (w config.php - należy je zmienić na swoje)
Typ: MetaWblog Api
Adres URL interfejsu: http://nazwadomeny.pl/xmlrpc.php
oczywiście zamiast nazwadomeny.pl wpisujemy swój adres domeny.
Przypominam, że na razie nie ma obsługi kategorii.
Nowe artykuły dodawane z poziomu publikera będą dodawane jako nowe podstrony bez przyporządkowania do kategorii.